Technológia a marketingben: akár a marketing is automatizálható

Technológia a marketingben: akár a marketing is automatizálható

2019. február 25 – Mára, aki nincs jelen az online térben, az nem is létezik, így cégek számára is elengedhetetlenné vált, hogy a potenciális fogyasztóit a virtuális térben is elérje. Milyen eszközök és platformok állnak jelenleg rendelkezésre, és ezeken milyen célcsoportokat érhetünk el? Hogyan jelenjünk meg, és kik lehetnek ebben segítségünkre? Ezekre a kérdésekre kaphattak válaszokat a téma elismert szakértőitől azok a vállalatvezetők és informatikai döntéshozók, akik ellátogattak a Joint Venture Szövetség Digitális transzformáció – Nincs megállás című workshopjára. 

Social felületek: kiket érhetünk el, milyen a jó content?

A jó content mindennek az alapja, ehhez folyamatos, ránk jellemző tartalomra van szükség – kezdte előadását Józsa Ferenc, az Extreme Net Kommunikációs Ügynökség vezetője, aki a különböző közösségi média felületeket, azok felhasználóit, és megfelelő használatukat ismertette. Instagram esetében, aminek hazánkban jelenleg 2 millió regisztrált felhasználója van, amit 76,2% naponta többször is megnéz, Józsa Ferenc kiemelte, hogy az Instagram sztoriban komoly lehetőség a cégek számára, hogy a hirdetések elutasítottsága itt nem olyan magas, sőt, a fiatalabb felhasználók kifejezetten örülnek, ha tovább viszik őket egy hosszabb tartalomra, például YouTube-ra. Az ügynökség vezetője a hashtag használatakor előforduló tipikus hibákra is felhívta a figyelmet. 

A YouTube használata kapcsán Józsa Ferenc kihangsúlyozta, hogy a rendszerességnek nagy szerepe van: legalább 2 hetente jelenjünk meg új, minőségi tartalommal. 

Facebook hirdetések és mérések

Külön előadást szentelt a Facebook hirdetéseknek Lévai Richárd, közösségi marketing specialista. A hirdetési rendszer rejtelmeibe több szemléletes példán keresztül avatta be a közönséget az RG Stúdió tulajdonosa, aki számos szakkönyvet jegyez. A megfelelő hirdetési stratégia kidolgozása a legfontosabb lépés, ami négy lépésre osztható: a kapcsolatteremtésre, a kapcsolatápolásra, a konvertálásra és a követésre. Ez tehát egy folyamatközpontú megközelítést igényel – hangsúlyozta Lévai Richárd. 

A remarketing lehetőségeibe is betekintést nyerhettek a hallgatók, ami jóval célzottabb hirdetéseket tesz lehetővé olyan célközönség számára, akik például jártak már a weboldalunkon vagy az üzletünkben, megnézték az egyik videónkat legalább a felégig, feliratkoztak hírlevelünkre, stb. A hirdetések hatékonyságát a Facebook hirdetéskezelőben, vagy a Facebook Analytics segítségével mérni is lehet, de akár Google Analytics is összeköthető a Facebookkal. A jó mérést azonban elő kell készíteni – emlékeztet Lévai. 

Videótartalom stratégia a YouTube-on 

A videófogyasztás előretöréséről, a YouTube platform fő szereplőiről tartott előadást Bodrogi Bozán András, a Google Ground minősített YouTube szakértő-trénere. A platform előnyeiről a szakértő elmondta, hogy az ingyenes, bármennyi videót fel lehet tölteni, minden eszközön elérhető, márkaépítésre használható, extra eléréssel bír, mivel olyan célközönséget is el lehet érni, akiket TV-vel már nem, sőt, pénzkeresésre is lehetőséget ad. A platform használható fizetett hirdetések, véleményvezérek útján, vagy akár organikus úton, saját csatorna használatával. 
A legtöbben sikeres vírusvideót szeretnénk, de ez nem megy magától – figyelmeztet Bodrogi. Az is kérdés, hogy ha sikerül virális hatást elérni, mit kezdünk a beáramló nézőkkel. Tényleg érdemes legalább 2 hetente megjelenni új tartalommal. 

Hogyan építs marketing automatizált honlapot

A marketing honlapon belüli automatizálásáról tartott előadást Bonyhádi Gábor, a Codecool marketingigazgatója. Az Év honlapja pályázat zsűrijének tagja, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja lépésekre bontotta a marketingautomatizált weboldal kialakításának folyamatát. Ezek szerint meg kell határozni, milyen célcsoportnak (B2B, B2C) szól a honlapunk, azok milyen perszónákra bonthatók, milyen üzenetet/tartalmat szeretnénk átadni nekik, ezeknek milyen mélységei lehetnek, milyen funkciókat szeretnénk a weboldalon (kalkulátorok, feliratkozás, vásárlás, kapcsolatfelvétel, chat, quiz) kialakítani, mik a célok (vásárlás, jelentkezés, feliratkozás, adatok felvitele), mik a tipikus vásárlói utak, hogyan lehet mindent lemérni és ezt hogyan lehet automatizálni. 

A marketing automatizmushoz előbb tehát nekünk kell feltérképezni, hogy milyen útja lehet egy oldalunkra látogatónak, és mi milyen irányba szeretnénk terelni. Különböző remarketing listákat lehet ezek alapján létrehozni, és a látogatókat ezekbe besorolni. Ami rendkívül fontos, hogy mindezt alaposan le kell dokumentálni, hogy ne egy személyhez kötődjön a cégben a működése – emlékeztet Bonyhádi. 

Szemtől szembe a fejlesztővel: technológia a marketingben

A szoftvert, mint marketingeszközt mutatta be Dúró Ákos, az Extreme Net Kommunikációs Ügynökség fejlesztési vezetője. Ez alapvetően a weboldalt, a mobil alkalmazást, a chatbotot, illetve az asztali alkalmazásokat jelenti. Mielőtt ezek közül választunk, pontosan meg kell határozni a célt. Az ötletből termék ezek után egy többlépcsős folyamat végén lesz: az igényfelméréstől, a UX/UI tervezésen, a fejlesztés-tesztelés körein át. Ahhoz, hogy az árazásban ne legyen nagy kockázat, pontos specifikációra van szükség. Nagyon sok kérdés merül fel a fejlesztés után is, amire már a szerződésben gondolni kell – figyelmeztet Dúró. Ilyen például az is, hogy kinek a feladata lesz az adatmigráció, vagy kié a kód tulajdonjoga, szükség lesz-e supportra, hol lesz üzemeltetve a szoftver? 

Digital Mindset, Digital Detox

A digitalizációval is túlzásba lehet esni – figyelmeztette a workshop végén a hallgatóságot Dr. Baranyi Attila, a Develor master trainere – nem mindegy ugyanis, hogy a digitális technológia eszköz vagy élettér. Az interaktív előadásban olyan fogalmak hangzottak el, mint érzelmi inkontinencia, nomofóbia, malware, melyek ismeretéről a közönség is számot adhatott. A menedzserképző központban a digitális készségek fejlesztésével is foglalkoznak, hogy a technológia a személyes hatékonyságot növelje, ne pedig csökkentse. Kutatások szerint nincs ugyanis multitasking – emlékeztet Baranyi - néha tehát vissza kell lépni a digitális használatból, ki kell jelölni a határokat. 
 

Bemutatkozás Vezetőség Szakmai fórumok Tagjaink Legyen Ön is JVSZ tag! Hírek Események Pályázatok Érdekképviselet Tagi szolgáltatások Kapcsolat