Jó csapattal növekszik az üzlet – Szervezetépítés a Shellnél

A Joint Venture Üzleti Szövetség (JVSZ) júniusi HR Klubján a Shell Magyarország szakemberei, Solti Andrea, a Közép – Kelet – Európai régió HR vezetője és Gyúrós Péter, a Közép – Kelet – Európai régió Shop üzletág vezetője ismertették a vállalat szervezetépítési stratégiáját, melynek során bemutatták a Shop üzletág növekedési pályára állítását és az ehhez tartozó munkaerő toborzás legfőbb kihívásait.

Gyúrós Péter, a Shop üzletág közép-kelet-európai vezetője elmondta, hogy a korábbi fókuszpontokhoz képest 2015 hatalmas változást hozott a vállalatnál. Felismerve a kiaknázatlan területet, egy stratégiaváltás következtében nekiláttak a Shop üzletág növekedési terveinek végrehajtásához, aminek nagyon fontos része volt a szervezet átalakítása és a létszám növelése. Ez mind vezetői, mint pedig HR területen számos kihívást jelentett, ráadásul a szervezetépítést nemcsak Magyarországon, hanem a közép és kelet európai régió többi országában is egyszerre kellett véghezvinni.

Fel kellett építeni egy olyan csapatot, amely képes véghezvinni a Shopok teljes körű menedzselését, ebbe beletartozik a termékek kiválasztása és beszerzése, árazása, a boltokba való kihelyezése és a promóciók lebonyolítása. A stratégia megfelelő végrehajtásához szükség volt a létszámnövelésre és egy mátrix szervezet kiépítésére, amelyben erősebben érvényesül a helyi, országszintű felelősség. A vállalat 2015-ig belülről építkezett, melynek során a Shell munkavállalói közül válogattak egy új pozíció betöltéséhez. Az új szervezet kiépítésénél - felhagyva ezzel a kiválasztási folyamattal, a vállalat elkezdett szervezeten kívüli szakembereket keresni. Ennek során olyan vállalatokat vettek figyelembe, ahol a nekik szükséges kompetenciával és tudással rendelkező munkaerő van jelen, így a a kiskereskedelmi, az FMCG gyártó és a Horeca szektorra is kiterjedt a keresés.

HR szempontból Solti Andrea, a Shell Közép – Kelet – Európai HR vezetője ismertette, hogy a jó szervezet kialakításában segít a vegyes csapat létrehozása, ahol találkozik a tapasztalat és az új szemlélet. „Külső keresésnél arra törekszünk, hogy a short lista sokszínű legyen, a kiválasztási döntés azonban teljesítmény és kompetenciák alapján történik.” – tette hozzá. Nem mindig a „kész” jelölteknek kell esélyt adni, akik maximálisan illeszkednek a pozícióhoz, hanem látni kell a növekedési potenciált is az emberekben. Megosztották, hogy egy kiválasztásnál nem csak a HR-es kolléga, de a vezető is jelen van, akik szintén képzettek a kiválasztásban.


A sikeres kiválasztási folyamatnak köszönhetően több mint duplájára növelték a Shop üzletágban dolgozó munkavállalók létszámát. Továbbá 2017-ben a közép és kelet európai régió érte el a legnagyobb növekedést a shop üzletágban a Shellen belül az egész világon, melynek köszönhetően elnyerték a „Best Non-Fuel Retail Performance” díjat. „Ha ez a csapat nem lenne, akkor nem tartanánk itt” – tette hozzá Gyúrós Péter.

Bemutatkozás Vezetőség Szakmai fórumok Tagjaink Legyen Ön is JVSZ tag! Hírek Események Pályázatok Érdekképviselet Tagi szolgáltatások Kapcsolat