JVSZ Adóbizottság nyílt ülése

Ernst & Young Irodaháza Nézze meg a térképen!
Budapest, XIII. Váci út 20.

MEGHÍVÓ

JVSZ Adóbizottság nyílt ülése

Időpont:              2015. november 17. (kedd) 15.00 – 17.00

Helyszín:             Ernst & Young Irodaháza, 7. emelet (Budapest, XIII. Váci út 20.)

 

Tisztelt Tagjaink!

 

Az Igazságügyi Minisztérium (korábban: Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium) Céginformációs Szolgálata az ÁROP-1.A.4./2012-2012-0006 kódjelű, a „Nyilvántartások adattisztítási és migrációs feladatainak ellátása” elnevezésű projekt keretein belül fejlesztette ki az „online űrlap kitöltő alkalmazást”.

A projekt fontos eleme volt az elektronikus ügyintézés továbbfejlesztése, egyszerűsítése, ügyfél-orientáltabbá tétele, melyet a beszámolók esetében az online kitöltő program bevezetése szolgált. Az új rendszer révén a jövőben nem csupán a beszámolók benyújtása történhet elektronikusan, hanem a beszámoló elkészítési, illetve összeállítási folyamat is elektronizálásra került. További előnye a rendszernek, hogy lehetővé teszi az adatok újrahasznosítását, továbbfelhasználását.  A benyújtás folyamata lényegében nem változik meg, mivel továbbra is a kormányzati portálon keresztül történik a beszámolók befogadása. A beszámolók informatikai ellenőrzése az online beszámoló kitöltés jellegéből kifolyólag változik meg, azaz a beszámolók kitöltésével egyidejűleg, azok "valós idejű" ellenőrzése történik meg, szemben a jelenleg alkalmazott (ÁNYK) beküldési móddal, amely nem teszi lehetővé valamennyi ellenőrzés lefolytatását a könyvelő számítógépén.  Az új beküldés jellegéből kifolyólag gyakorlatilag minimálisra csökkenhet a hibásan beküldött beszámolók száma, így elkerülhetővé válik a hibásan összeállított beszámolók okozta felesleges többlet ügyintézés, a többszöri költségtérítés megfizetés, illetve végső soron a mulasztási bírság.

Az új online kitöltő felületen (e-beküldés) a jelenleg is alkalmazott (ÁNYK) űrlapok kerültek leképezésre, azzal, hogy a jelenleg nem létező típusú, csupán PDF formában beküldhető beszámolók is elkészíthetőek az alkalmazás használatával (pl. pénzintézeti beszámoló).  Az e-beküldés a beszámolók kitöltésén túl a beküldött beszámolók elérését, megtekintését, és letöltését egy könnyen áttekinthető felületen biztosítja (személyes tárhely), ahol a beszámolókkal kapcsolatos értesítések, dokumentumok folyamatosan megőrzésre kerülnek, szemben a jelenlegi Ügyfélkapu adta lehetőségeken túl.  A rendszer kifejlesztését széleskörű társadalmi egyeztetés előzte meg, amelynek során a tesztelés lehetőségét biztosítottuk könyvelők, illetve cégek számára.

A rendszer tesztelésében az Igazságügyi Minisztérium felkérésre a Joint Venture Szövetség tagvállalatai is részt vettek, tapasztalataikat a fejlesztés során a szakemberek felhasználták. A projekt jelenlegi állásáról az Igazságügyi Minisztérium felelős munkatársai Dávid-Damó Ágnes, a Céginformációs osztály vezetője és Gere Emánuel számolnak majd be.

Az ülésre nem csak a tesztelésben részt vett vállalatokat, de a téma iránt érdeklődőket is örömmel várjuk a házigazda Ernst & Young adóigazgatója Heinczinger Róbert nevében is. Igény esetén parkolóhelyet is tudunk biztosítani az ülés résztvevői számára, amelyhez az autó rendszámának megadását kérjük.

Részvételük lehetőségéről szíves visszajelzésüket előre is köszönettel várjuk legkésőbb november 16-án 10.00 óráig.

 

Tisztelettel:

 

Szendrey Silvia, ügyvezető igazgató

 

Bemutatkozás Vezetőség Szakmai fórumok Tagjaink Legyen Ön is JVSZ tag! Hírek Események Pályázatok Érdekképviselet Tagi szolgáltatások Kapcsolat